23 Februari 2009

Mereka Ketawakan Blog Aku ini

Mereka ketawakan aku bila aku beritahu aku begitu teruja kerana kini aku punya blog sendiri. Kata mereka aku ketinggalan zaman. Orang lain sudah 'lemas' dlm lautan internet, aku pula baru nak cecahkan ibu jari kaki ke dlm air.

Orang lain? Bukan kau orang? Mereka tersipu-sipu. Orang lain bukannya mereka. Keterangan mereka tentang internet dan blog begitu berjela-jela padahal tak punya blog sendiri. Internet pun curi-curi guna 'ofis' punya.

Aku memang ketinggalan tentang komputer, internet, blog dan sekeluarga dengannya. Bagi orang yang baru 'bermain-main' dengan komputer tapi sudah punya internet, punya blog sendiri yang aku buat tanpa bantuan sesiapa, hanya bergurukan buku...tentulah aku seronok amat-amat.

Pedulikan mereka yang ketawa itu, nanti aku akan ketawakan mereka bila aku sudah punya bisnes internetku sendiri nanti [blog ini hanya pintu yang aku buat untuk aku masuk lebih dalam ke dunia internet].

Biarkan mereka yang hanya berchatting dan bermain games saja. Sudah berkurun bermain dengan komputer, itu saja yang mereka tahu.

1 ulasan:

  1. Selamat datang ke dunia blog. Tak apa, lambat tapi belum terlewat (semacam je maknanya).

    sekarang blog lebih mudah dikendali. main drag n drop je. budak sekolah rendah pun pandai mekap blog sendiri. kalau dulu semuanya kena buat manual dlm templete blog. pendek kata kalau nak letak link kawan2 pun kena faham html dlm templete tu.

    BalasPadam