10 Oktober 2010

Laman e-Dagang Percuma Untuk Usahawan Internet



Lot.my menawarkan laman web e-dagang percuma. Laman berbayar juga ada dengan lebih banyak fungsi. Pada aku, yang percuma sudah cukup fungsinya.

Aku telah setup satu kedai, bukurahsia.lot.my . Sekarang tengah cari-cari apa produk yang boleh dijual dan aku akan buka satu lagi kedai. Mungkin yang berbayar, tapi kalau barang sikit, guna yang percuma dah cukup.

Seseorang boleh buka banyak kedai. Satu kedai satu email. Nak buka banyak kedai, kenalah buka banyak email. Selain lot.my, puteri.biz juga menawarkan kedai dalam talian percuma. Aku tak pernah cuba.

Kedua-dua lot.my dan puteri.biz, ada membuat kursus-kursus penerangan berkenaan apa yang mereka tawarkan ini. Masuklah dalam laman sesawang mereka untuk lihat kursus yang ada atau boleh download manual dalam bentuk ebook. Aku setup kedai bukurahsia.lot.my menggunakan manual ini saja. Aku tak tahu kalau puteri.biz ada manual seperti ini.

Tawaran kedai dalam talian percuma ini adalah pertama yang patut diambil oleh mereka yang baru mahu berjinak-jinak dalam e-dagang atau bisnes internet. Kalau sudah mahir, barulah menggunakan laman berbayar untuk fungsi yang lebih.

Bagaimanapun aku lihat, nama-nama besar dalam dunia bisnes internet juga menggunakan lot.my yang percuma.

Ini adalah perkembangan yang bagus bagi usahawan internet baik yang baru atau lama, tapi ini perkembangan yang tidak bagus bagi mereka yang bisnesnya ialah menawarkan laman kedai atau software bina laman kedai dalam talian yang berbayar. Apapun ini adalah asam garam perniagaan.

Jemputlah jenguk kedai saya iaitu http://bukurahsia.lot.my/
p/s; Kalau tuan mahu menambah pendapatan sila klik di sini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan