25 November 2010

Masih Ada Melayu Tak Percaya Kemampuan Melayu

Rupanya masih ada orang Melayu yang tidak percaya yang orang Melayu boleh berbisnes roti.

Walaupun kedai roti ini bukan aku punya dan aku hanya pekerja di sini, tapi memang merah telinga kalau ada orang Melayu asyik bertanya, "kedai ini...orang Melayu punya ke?", "roti ni ambil cina punya ke?" sedangkan akulah yang buat roti di kedai ini.

Apa maksud pertanyaan itu? Kamu tak yakin orang Melayu pandai buat roti ke? Kadang-kadang bila 3-4 kali pertanyaan itu menerjah telinga, aku panas hati dan membalas jawapan dengan perli, "ini kedai cina, roti di kedai ni saya yang buat dan nama saya Ah Long!"

Oh! Aku memang lemah dan tidak sabar dalam melayan pelanggan sebab itu aku lebih suka memerap di dapur berbanding melayan pelanggan di kaunter.

p/s; kalau anda mahu belajar dan pandai buat roti tanpa perlu menghadiri kursus, anda boleh dapatkan Resepi Dan Panduan Mudah Buat Roti Semudah Langkah 1,2,3... di RAHSIABUATROTI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan