08 November 2010

Dah Lama Aku Menetap Di KL

Sudah lama aku tinggal di KL, tepatnya di Kg.Baru. Sudah lebih 10 tahun. Sebulan bayar RM450. Murah dari rumah lain di Kg.Baru. Tuan rumah baik. Lebih 10 tahun darap 450, banyak tu.

Kadang-kadang terfikir, alangkah baiknya aku cari rumah sewa lain yang baik baik sedikit dari rumah yang aku sewa sekarang ini. Rumah sewa ada tapi jauh. Jika dicampur sewa rumah dengan tambang perjalanan, jumlah jauh lebih banyak dari 450. Di Kg.Baru dekat dengan tempat kerja. Pergi dan balik kerja jalan kaki saja.

Mungkin lebih baik jika aku beli rumah. Duit yang selalu bayar sewa, boleh bayar duit bulanan rumah yang aku beli. Kalau bayar lebihpun tak mengapa...rumah sendiri.

Tinggal rumah sendiri tak perlulah risau apa-apa, contohnya diminta mengosongkan rumah.

Bila tinggal di rumah sewa, terpaksa mengosong rumahlah yang paling dirisaukan.

Hati memang teringin sangat mahu memiliki rumah sendiri. Mana nak cari deposit untuk bayar rumah sendiri?



Tiada ulasan:

Catat Ulasan