19 April 2009

Punya Blog Dot Com Sendiri

Aku sebenarnya ingin punya blog dot com sendiri. Blog berbayar. Bukan percuma seperti blog ini. Kerana aku ingin pergi jauh dalam dunia internet ini. Aku mahu jadi usahawan internet. Aku mahu gunakan internet ini semaksima mungkin. Bukan sekadar mencoret kisah diri semata-mata. Bukan asyik membaca blog orang lain saja.

Bila punya blog berbayar, sekurang-kurangnya itu satu perangsang untuk aku terus berusaha. Bukan sekadar beragan saja. Dengan blog percuma ini, aku tidak nampak jalan. Berjaya atau tidak itu soal lain. Tapi kejayaan tidak akan dicapai kalau tiada langkah pertama.

Blog berbayar ini aku anggap langkah ke3. Langkah pertama ialah punya komputer dan sambungan internet. Langkah ke2 punya blog..ya, blog percuma ini. Langkah ke3, blog berbayar. langkah ke4? Langkah ke4 mesti didahului dengan langkah ke3.

-sambung-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan